Neostrada Status

Geen melding en toch problemen met onze dienstverlening? Neem dan contact op via support@neostrada.nl

Neostrada is continu bezig met het verbeteren van haar dienstverlening

Daarom voeren wij regelmatig werkzaamheden uit en proberen we tijdens het onderhoud downtime zoveel mogelijk te voorkomen.
Op deze pagina staat een status overzicht van gepland onderhoud en actuele storingsmeldingen.


27 januari 2023 - Vandaag minder bereikbaar

Vandaag, vrijdag 27 januari, zijn we vanaf 12:00 verminderd bereikbaar i.v.m. interne processen.

23 januari 2023 - 24 op 25 februari onderhoud aan webhosting platform

In de nacht van 24 op 25 februari zullen wij tussen 23:00 uur en 6:00 uur servers op het hosting platform een keer of meermaals moeten herstarten i.v.m. onderhoud. De verwachte downtime is niet meer dan enkele minuten per herstart.
 

20 januari 2023 - Hinder in e-mailverkeer naar de e-mail diensten van Microsoft [opgelost]

Sinds woensdag 18 januari ondervinden we problemen in het e-mailverkeer naar de e-mail diensten van Microsoft. E-mails verzonden naar ontvangers van hotmail.com, outlook.com en live.com kunnen hierdoor langer onderweg zijn dan gebruikelijk.

 

Het is mogelijk dat je na 24 uur een status update van onze servers krijgt dat je e-mail nog steeds niet bezorgt is wegens een probleem aan de ontvangende kant, erbij staat dan de melding: 451 4.7.500 Server busy. Please try again later from ...

 

Deze melding wordt veroorzaakt wanneer de ontvangende server op het moment van bezorging te veel e-mail binnenkrijgt, nieuwe mails worden dan tijdelijk afgewezen. Onze mailservers proberen de mail voor max 48 uur lang automatisch opnieuw af te leveren. Je krijgt per mail ook steeds een update hiervan middels een mail delivery report.

 

Uit controle in onze systemen is gebleken dat er geen problemen aan onze zijde zijn m.b.t. het bereiken van de Microsoft mail servers. Onze mailserver IP’s hebben momenteel een normale reputatie en wordt hierdoor niet afgewezen. Er wordt wel vanaf Outlook een rate-limit ingesteld maar hier komen wij bij lange na nog niet tegenaan (100.000 berichten per dag, wij zitten gemiddeld op 18.000).

 

We hopen dat Microsoft de problemen spoedig verholpen heeft zodat e-mails met de gebruikelijke snelheid afgeleverd kunnen worden.

 

Update 23-01: Afgelopen vrijdagmiddag hebben we maatregelen genomen om het probleem proberen te verhelpen. Aanleiding hiervoor was het vermoeden dat Microsoft een rate limit heeft ingstelt op een van onze uitgaande mailfilters ondanks dat zij dit niet als zodanig communiceren. Het lijkt erop dat dit de problemen verholpen heeft.

16 januari 2023 - 24 op 25 januari onderhoud aan webhosting platform [opgelost]

In de nacht van 24 op 25 januari zullen wij tussen 23:00 uur en 6:00 uur servers op het hosting platform een keer of meermaals moeten herstarten i.v.m. onderhoud. De verwachte downtime is niet meer dan enkele minuten per herstart.

Update 23-01: We hebben het geplande onderhoud uitgesteld naar de nacht van 24 op 25 februari.