Neostrada Status

Geen melding en toch problemen met onze dienstverlening? Neem dan contact op via support@neostrada.nl

Neostrada is continu bezig met het verbeteren van haar dienstverlening

Daarom voeren wij regelmatig werkzaamheden uit en proberen we tijdens het onderhoud downtime zoveel mogelijk te voorkomen.
Op deze pagina staat een status overzicht van gepland onderhoud en actuele storingsmeldingen.


2 juni 2020 - E-mail outlook.com/hotmail.com - CLOUD SERVERS

In verband met het lang uitblijven van updates van Microsoft betreffende de blokkades, hebben wij een tijdelijke mail relay opgezet voor onze cloud-server klanten.   

 

Een korte beschrijving voor cPanel vind je hier onder, indien je een unmanaged VPS zonder cPanel hebt kan je eventueel je mailserver configuratie hier naar toe laten omleiden.  

Je kunt deze instellen wanneer je bent ingelogd als root gebruiker vanuit WHM > Exim Configuration Manager. Zoek rechts boven in naar “smarthost” en vink het lege venster aan.

Vul hier het volgende in ;

* relay.totaalholding.nl::587  

 

Daarna druk je op Save onderaan de pagina. Vanaf dat moment loopt je mail via onze relay server en zullen de mails zonder foutmelding aan moeten komen bij Hotmail/Outlook servers.  

 

Indien het niet lukt om in te stellen, of wil je dat wij het voor je doen. Neem dan contact op met de support afdeling.  

 

LET OP! Deze relay is NIET bedoeld om mailings uit te sturen en dergelijke zaken waarvoor zeer veel ontvangers worden aangeroepen. Indien dit het geval is zullen wij hier actief op monitoren en handelen. De relay server is bedoeld voor normaal mailverkeer en valt dan ook onder onze fair use policy. Indien je wel gebruik gaat maken van mailings of dergelijke zaken, vragen we je vriendelijk van te voren te kijken naar een mailing programma die hiervoor geschikt is. Het relay systeem is hiervoor dus NIET geschikt.  

 

[UPDATE]   Inmiddels hebben we rond de 60% van de IP adressen weer vrij kunnen krijgen, de overige 40% zijn we nog druk mee bezig. Helaas maakt het zeer slechte contact met Microsoft dit issue lastiger dan dat daadwerkelijk nodig is. Onze excuses hiervoor. 

5 juli 2020 - Storing www96 [opgelost]

13:06 Op dit moment ondervinden we last van een storing op www96, we werken aan een oplossing.

13:17 De storing is verholpen, mocht je nog problemen ondervinden neem dan contact op met de support afdeling.

3 juli 2020 - Storing premium08 [opgelost]

17:36 Op dit moment ondervinden we last van een storing op premium08, we werken aan een oplossing.

17:42 De storing is verholpen, mocht je nog problemen ondervinden neem dan contact op met de support afdeling.

2 juli 2020 - Storing hv09 [opgelost]

19:56 Op dit moment ondervinden we last van een storing op hv09, we werken aan een oplossing.

20:08 De storing is verholpen, mocht je nog problemen ondervinden neem dan contact op met de support afdeling.